Hem sinema, hem de tiyatro alanında çok başarılı bir kariyer çizen aktris Glenn Close bir keresinde “ İyi bir oyuncu kendisini çevreleyen ortamın moleküllerini parçalayıp dört bir yana savurabilen oyuncudur. ” diyerek oyunculuğun nasıl bir bağlılık ve yoğunlaşma gerektirdiğini veciz bir şekilde vurgulamıştı.Tiyatro sahnesinde oyuncunun bu molekülleri salonun en arka sıralarına kadar taşıyabilmesi gerekirken sinemada bu moleküllerin ulaşması gereken yer kamera objektifidir.Bu bağlamda oyunculuk eğitiminin olmazsa olmazlarının yanı sıra,oyuncu adaylarının uğraş verecekleri konuyu daha iyi tanımaları ve dallar arasındaki
farklılıkları özümseyebilmeleri amacıyla tarihsel,şekilsel,sanatsal ve teknik anlamda genel bir bilgi çerçevesi oluşturmaya çalışan bu kitap, 22 bölümden oluşuyor ve 281 sayfa.
facebook.com/Tiyatro Sinema TV Oyunculuğu
Usta oyuncu Halit Akçatepe ve Yıldırım Yanılmaz ortaoyunu'nda görülüyor.
BÖLÜMLER,
Tiyatro Tarihi, Uygulanabilir Oyunculuk Eğitimi, Oyunculuk Tarihine Bakış,
Ses Eğitimi, Niçin Konuşuruz?,Eylem Kavramı,Birimler ve Amaçlar, Artikülasyon
(Boğumlama),Rol Uygulamaları,Beden Hareketleri İle İlgili Uygulamalar,Ritim, Vücut
Eğitimi ve Uygulamaları,Sinema ve Oyunculuk Tarihi,Sinema – Sinema Oyunculuğu,
Sinemanın Özellikleri,Sinemada Hareket, Sinemada Oyuncu Yönetmen İlişkisi (Oyuncu
Yönetmenliği), Sinema,Televizyon ve Tiyatro Oyunculuğu Arasındaki Farklar, Sinema,
Televizyon ve Dizi Oyunculuğu Kaynaklar ve Eğitim,Sinema,Televizyon ve Dizi
Oyuncuları İçin Pratik Tavsiyeler, Film Yapımını Oluşturan Kadro,Terimler.
Haber: Muharrem ERDEMİR
Editör: TE Bilisim