Hürriyet'ten Sinem Vural'a konuşan Bengü ilginç açıklamalar yaptı. Ünlü şarkıcı Bengü, "Şimdi kendi ruhumu, altın çağımı yaşıyorum. İstediğim şeyi üretiyorum. Çok çalışıyorum karşılığını da alıyorum." 

Yeni şarkınız "Hodri Meydan" radyolarda sıkça çalıyor. Mesela ben yolda gelirken 5 kez duydum. 
Bunu duyduğuma çok memnun oldum. Sen den önce de bir radyoya konuktum ve onlar la da konuştuk. Eğer bu şarkı arabaların içinden bangır bangır duyuluyorsa, o iş olmuştur. 

Son albümle birlikte başka bir ivme kazandığınızı düşünüyorum. Bu durumun farkında mısınız? 
- Onu anlamıyorum. Dışarıya çıkıp tanıtım yaparken geri dönüşleri aldıkça farkına varıyorum. Ekipçe çok sık eleyip sık dokuyoruz. Şarkıyı teslim ettikten sonra gerisi sizlere kalıyor. Son albümde özellikle. "Bengu iyi bir şarkıcı, iyi bit müzisyen, iyi bir konser sanatçısı" ya da "Yerini sağlamlaştırdı" gibi yorumlar geldi. Bunları ben de hissetmeye başladım. 

BAMBAŞKA BİR KADIN OLUYORUM 

Yıllardır sizi tanıyorum ve hiç değişmediniz. Var mı bunun bir sırrı? 
Aile olabilir, kendin; bilmek olabilir, yanımdaki insanların da yıllardır aynı isimler olması ve benimle benzer karakterde olması diyebilirim. Şöhret denilen şey bana sur real geliyor. Ayda bir İzmir'e gidip, büyüdüğüm odada zaman geçiriyorum .Aklımı kaçırmamak için! Başarı arttıkça birçok gence örnek teşkil etmem gerekiyor. Her attığım adıma dikkat etmek zorundayım Büyük de bir yük var üzerimde. Şımarmak için değil, ekstra dikkat etme durumundayım. Lisedeki dostlarımdan kopmadan dengeliyorum. Böyle yaşamayı seviyorum. Sahneye çıktığım zaman bambaşka bir kadın oluyorum. 

Nasıl bir kadın oluyorsunuz? 
"Hodri meydan" diyen kadın işte . Orada ben de anlamıyorum ne oluyor. Nefes almadan devam ediyorum. O bir aşk . Bu işi aşkla  yapan insan ayakta kalır. Gerisi  zor. Benim geldiğim ekol de öyle. Ben Kenan'ın (Doğulu) öğrencisiyim. Onunla da bağım hiç kopmadı. Hâla ondan fikir alıyorum.

DİNLEYİCİLERİMLE BÜYÜDÜM 

Öncesinde görsellik odaklı bir çalışma vardı.  Şarkılar bu kadar on planda değildi... 
Bunu başarmışız, ne güzel.  Sonuçlar da bunu gösteriyor.  Uzun bir yol bu aslında. Ufak yaşta bu işe başladığını için dinleyenlerle büyüdüm. ilk şarkımı söylediğimde 20 yaşındaydım. Şarkınla, mazinle ve duruşunla peşinden birilerini sürüklüyorsan bu işin bütünü yakalamışsın demektir, ilmek ilmek, müziğini, sesini bularak, hatta saç tarzını bile bularak geliyorsun. 15 senedir bu piyasanın içindeyim ama aynaya bakarken de "Bu benim saçım, bu benim stilim" demiyorum. Bir de kadınlar 35'inde kendini buluyor sanırım. Şimdi kendi ruhumu, altın çağımı yaşıyorum, istediğim şeyi üretiyor um. Çok çalışıyorum karşılığını da alıyorum. 

Slow parçalar sesinize daha çok yakışıyor ama özellikle dikkat ediyorum. hızlı parçalarda da sözler hep slowlar daki gibi acılı, efkarlı. 
"Hodri Meydan" da da acı var. "Feveran". "Sahici", "Yaralı" desen, onlar öyle. Hareketli parça da olsa ağlak tarafı var. Dinlediğin zaman acıyı, isyanı alıyorsun. Ben de sesimle onu verebiliyorum.  Oda yorumculuk kimliği.  Her şarkıda bir tribe giriyor, karşındakini de o ruh haline sokuyorsan iyi yorumcusun demektir. Bazen bütün şarkıları birbirine benzetirsin ama yorum demek, dinlediğinde "Bunu Bengü söylüyor ve her şarkıda başka bir şey yapıyor" dedirtebilmek. 

Bazı isimlerin elinden çıkan şarkılar birbirine benziyor. Siz yapım surecine kadar müdahil oluyorsunuz? 

Aranjör arkadaşlarım uzun yıllardır dostum. Mustafa Ceceli. Erhan Bayrak. Volga Tamöz... Onların hayatındaki dostluk yerimin dışında da beni bir şarkıda duyduklarında hemen söylerler. Birbirimizi iyi tanıdığım için müdahaleye çok da gerek kalmıyor. Belki mix. mastering döneminde "Şunun sesini biraz açalım" diye biliyorum. 
PİJAMA PARTİSİNDE KLİP SENARYOSU DÜŞÜNÜYORUZ 

Klipte boks yapıyorsunuz. Klip yönetmeniniz Gülşen Aybaba olmasa olur muydu bu tip aksiyonlar? 
Olmazdı.  Bu tamamen iki senedir yakaladığımız dostluğun eseri. Çok yakın arkadaş olduk. Pijama partisi yaparken klip senaryosu düşünüyoruz. 
Şarkı bittiğinde başka bir şey yapmamız gerektiğini biliyorduk çünkü insanlar Bengü’yü böyle bir aksiyon klibin de daha önce görmediler. "Hodri Meydan" iddialı bir laf.  Aksiyon yapalım klipte dedik.  Ben dövüş dersleri aldım. Spor çalışmalarımı artırdım. Maça çıkar gibi hazırlandık. Çekimler uzun surdu ama en iyi kliplerimin arasında yerini alır bence. 

Oyuncu Demet Özdemir de klibinizde yer aldı. Onun la dostluğunuz ne zamana dayanıyor? 
2008 falandı sanırım, dansçı kullanıyordum sahnemde. Demet'le tanıştık. Aynı sahneyi paylaşmanın dışında kız kardeşim gibi oldu. 18 yaşındaydı, annesini arayıp, "Merak etmeyin teyzeciğim. bana emanet" derdim. Sonrasında kendi kanatlarıyla uçmak istediğini söyledi. Çok güzel bir kız, kalbi de öyle. Ona yollar bir bir açıldı. Başarılı işler de yaptı. Biz hep onu gururla izledik. Klipte kadınla bir intikam hikayesi olsun dedik. Demet'i düşündük. Kabul etmeyebilirdi ama bir saniye düşünmedi. 

ASK İÇİN DOĞRU İNSANI BEKLİYORUM 

Birçok kişi aşk hayatınızı merak ediyor... 
Abuk sabuk kararlar verip kendimi olmayacak insanlarla yoracağıma doğru insanı bekliyorum. Bekliyorum derken o gelir beni bulur. Samimiyetle söyleyeyim, öyle bir ihtiyacım da yok. 

Ama her insan aşka ihtiyaç duyar. 
Tabii ki bir hayat  arkadaşım olsun isterim. Ama şu an yok. Yok yani ne yapayım? 

Ben evde Bengü dinlerken "Mutsuz mu acaba, ne bu şarkılar" diyorum. 
"Kapıda Yalnızlığı” dinlediğimde ben de kendime acıdım. O kadar içli söylemişim ki... Belki de o şarkıları bu kadar güzel söyleyeyim diye mi yalnızım, düşünüyorum... 
Editör: TE Bilisim