Öne Çıkanlar Mix Fight Championship Askerler Usta sanatçı Musa Eroğlunun veliahtı olarak gösterdiği Yüksel Didikoğlu Alevilik tartışması Trump Towers Mall

'Uzay Kuvvetleri 2911' görücüye çıktı

Türkiye’nin ilk 3D animasyon filmi 'Uzay Kuvvetleri 2911'in basın gösterimi Ortaköy Feriye Sineması'nda gerçekleşti. 16 Mayıs'ta seyirciyle buluşan film 100 yıllık Türk Sinema tarihinde bir ilk olma özelliğini taşıyor. 3 Milyon TL'ye mal olan film Savorona Türk Uzay Gemisi'nde geçiyor. Zaman zaman filmde kokoreç, çay gibi bize ait bilindik ürünlerin yanı sıra, 1967 yılında üretilen ilk yerli otomobil Anadol esprisi de dikkat çekiyor. Filmin yönetmeni Michael Şahin Derun, "Çocukluk hayalimi gerçekleştirdiğim için çok mutluyum. Türkiye de bu bilim kurgu türünde yapılan ilk çalışma. Öncesinde Barla var ama 3D değil. Bizimkisi bu anlamda ilk oluyor." dedi. Derun filmin Türkiye'den sonra Amerika'da da gösterime gireceğini söyledi.

Matrix, Tomb Raider, The Demolition Man-Cezanlandırıcı, Star Trek-Uzay Yolu gibi projelerde görsel efekt sanatçısı olarak yer alan Şahin Derun, Türkiye’nin ilk üç boyutlu animasyon filmi olan ‘Uzay Kuvvetleri 2911' filmini tamamladı. 16 Mayıs 2014’te sinema izleyicisiyle buluşan Uzay Kuvvetleri 2911'de baş kahraman Murat Kaptan’la uzay gemisi Savarona’nın macerası, eğitici ve eğlendirici bir dille anlatılyor. Filmin yapımında pek çok Emmy ve Oscar ödülü almış olan animatörler Kelly Lee Myers, Robert Ward ve Larry Schultz da yer aldı.

Filmin yapımını üç yılda tamamlayan Şahin Derun Uzay Kuvvetleri 2911 için Türkiye’de daha önce hiç kullanılmamış olan Xsen MVN Motion Capture sistemini yurtdışından getirdi ve 4K tarama ve Real D sinema teknolojisini kullanarak kalabalık bir ekiple filmi tamamladı.

Geçtiğimiz yıl California’da temmuz ayında düzenlenen animasyon fuarı Siggraph’a davet edilen ve bu anlamda bir ilk olan filmin yapımcısı ve yönetmeni Şahin Derun, sektörün önde gelen isimlerinden tam not almayı başarmıştı. Üç Oscarlı ‘Avatar’ın teknik yönetmeni Rob Powers da Şahin Derun’a övgüler yağdırarak ‘Türkiye’den bu kalitede üç boyutlu animasyon filmi çıkması çok sevindirici. Bu proje ABD’de de ses getirecek’ demişti.

ELEŞTİRMENLERİN ORTAK GÖRÜŞÜ: DAHA İYİ OLABİLİRDİ...


SERDAR AKBIYIK (Sinema eleştirmeni) : Türk Sineması'nda ilk uzun metrajlı animasyon denemesi, o anlamda önemli. Fakat, biraz animeye merakınız varsa ve bu kültürden anlıyorsanız size biraz hafif gelecektir. Senaryo ve diyalog bazında konuyu Türkleştirmek adına biraz fazla baskı altına girmiş yönetmen. Sürekli kokoreçten bahsediyor, oysa bu bir Uzay animesi, tamam fantasiktir, bilim kurgudur ama kendini de ciddiye alması lazım. Bu tür kendini ciddiye alır, ciddiye aldığı kadar vardır. İlk olması önemli, çok başarısız bulmuyorum. Kesinlikle bu tür filmlerde çok iyi senaristle çalışılmalı. Öykünün iyi kurgulanması gerekiyor. Bundan sonraki filmde bu dertlerin mutlaka aşılması lazım. Eger geçilmezse bundan sonraki film komedi olur! Yani 'Turist Ömer Uzay'da gibi bir durum oluyor.. Daha iyisi olabilir, bu bir ilk adımdır.

ALPER TURGUT (Sinema eleştirmeni) : Tahminimden iyiydi aslında. Tabi bazı amatör yerler vardı. Yurt dışında çekilmiş muadilleri ile karşılaştırdığımızda eğlendiğimi düşünüyorum ama diğer yandan bir amatörlükte var. Özellikle espriler kötüydü. Felaket filmlerinde genelde hep kötü espriler olur. Amerikalısında da böyledir, burada da işkembeciye gidiyorlar… Kokoreç, çay espisi, Anadol otomobilden bahsetmesi.. Bizim çizgi romanlarımızda yapılıyor bu Türkler Uzay'a gidince ne olur gibi… 'Uzay Kuvvetleri 2911' bu anlamda ilk olduğu için önemli. Teknoloji ve efekt çalışmaları parayla olan şeyler, biraz daha üzerine çıkarsanız daha iyi oluyor. İş anlamında sevdim….

KEREM AKÇA (Sinema eleştirmeni) : Türkiye’nin ilk üç boyutlu ve bilimkurgu animasyonu olma iddiasıyla yola çıkan Uzay Kuvvetleri 2911, elbette ki ‘proje aşaması’nda değer arz ediyor. Gelişen sektörümüzün animasyon üretimine de ihtiyacı var. Ancak fikrin ve çıkış noktasının olduğu yerde kalmadan kaliteli bir uzun metrajlı filme dönüşmesi de gerekiyor. Açıkçası hareket yakalama (motion capture) animasyonu teknolojisi konusunda, Robert Zemeckis’in 2000’lerde Hollywood’da yaptıklarını düşününce sinema dünyasını biraz fazla geriden takip eden bir iş canlanıyor. Diyalogların zayıflığı bir tarafa senkronizasyon sorunu gözden kaçmazken, şaşı karakterler de teknolojinin en ucuz versiyonuyla yüzleşmemizi sağlıyor. Böylece ‘Star Trek’ hayranlığıyla gelen ‘uzay operası’ kavramı da kendi kendini imha ediyor.



Filmin konusu:
Film, 2911 yılında bir görev için yola çıkan Türk Uzay Kuvvetleri (TCG) Savarona adlı Türk uzay gemisi ve mürettebatının yaşadığı büyük bir serüveni konu alıyor. Uzayın dokuzuncı sektör adıyla bilinen tehlikeli ve henüz keşfedilmemiş kısmında bulunan bir nebulanın içinden gaz ve partikül örnekleri toplamak üzere Murat kaptan komutasındaki bilim insanlarından oluşan dört kişilik küçük bir mürettebat, Albatros uzay istasyonundan Savarona uazay gemisiyle ayrılarak yola çıkarlar. Bu basit gibi görünen yolculukları onların yaşamla ölüm arasında kalacakları bir savaşın tam ortasına götürecektir. Bu savaşı kazanamazlarsa tüm güneş sistemi ve insan soyu da yok olacaktır. İste bu savaşın kaderini Murat kaptan ve mürettebatının amansız mücadelesi belirleyecektir.


KÜNYE

YAPIM STÜDYO : Animaj Film
YÖNETMEN : Michael Şahin Derun
SENARYO : Michael Şahin Derun
FİLM TEKNİĞİ : 3D Animasyon Filmi
ANİMASYON GÖRSEL EFEKT: Michael Şahin Derun, Robert Word, Kevin Lane, Larry Shultz, Kelly Lee Myers, Steve Graves, Alvin Randel, Bill Arbanas, Kemal Günel, Mesut Çınar, Hüseyn Erdem, Nuri Acar, Yunus Şahin, Dursun Faruk Güven, Arsen Barsamyan
YAPIM YERİ : Türkiye
DAĞITIM ŞİR. : Pinema Film
TÜR : Bilim Kurgu-Macera
ÜRETİM BAŞ. TAR: Temmuz 2011
VİZYON TARİHİ : 16 Mayıs 2014
SALON SAYISI : 300 Salon
SÜRE : 90 Dk.
MOTION CAPTURE OYUNCU: Çetin Yeltekin, Rıza Gülmez, Gamze Demir
'Uzay Kuvvetleri 2911'in kadrosu toplu halde.


Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.