Öne Çıkanlar Ahu Tuğba miting Okan Kurta sopalı dayak Los Angeles Esra Sönmezer

Bu haber kez okundu.

'Kelebeğin Rüyası'nı iki haftada 1 milyon 300 bin kişi izledi
Başrollerinde Kıvanç Tatlıtuğ, Belçim Bilgin, Mert Fırat, Farah Zeynep Abdullah ve Yılmaz Erdoğan'ın rol aldığı BKM yapımı film Türkiye ile aynı zamanda Avrupa'da da gösterime girdi. Gittiği her yerde büyük ilgi gören Film, 14 Mart'ta da tüm Ortadoğu'da seyirciyle buluşacak. Oyuncular 12 Mart salı günü görkemli bir gala için Dubai'de olacak.
 
1941 yılının Türkiye’sini, İkinci Dünya Savaşı dönemi ve mükellefiyet günlerini yansıtan film, iki genç şairin hayatla ama en çok da aşkla olan mücadelesini anlatıyor.
 
“Aşk En Güzel Bahanesidir Şiirin” !
 
Yılmaz Erdoğan’ın, “Aşk en güzel bahanesidir şiirin” dediği Kelebeğin Rüyası’nda aşk, şiirin de hayatın da başrolünde!


1941 Zonguldak, Türkiye… İkinci Dünya Savaşı’nın zorlu atmosferi içinde, Mükellefiyet Kanunu gereği Zonguldak iline bağlı köylerdeki 15 - 65 yaş arası her erkek madende çalışmak zorundadır.

Tüm bu karmaşanın ortasında yirmili yaşların başında iki şair vardır, Muzaffer Tayyip Uslu ve Rüştü Onur. Bu iki gencin en büyük hayali şiirlerinin Varlık Dergisi’nde yayınlanması ve bu yolla ünlü olmaktır.

O sırada Zonguldak Çelikel Lisesi’nin Edebiyat Öğretmeni Behçet Necatigil onları anlayan, hocalık, arkadaşlık eden yegane insandır. Genç Şairler şehrin ileri gelenlerinden Zikri Bey’in kızı Suzan’ı görüp büyülenirler, iddiaya girerler.
İkisi de birer şiir yazacak ve kıza okutacaklar, Suzan kimin şiirini beğenirse diğeri aradan çekilecektir.

Film, Zonguldak’ta şehrin pekçok noktasında ve maden ocaklarında, Heybeliada’da yıllardır kapalı bulunan sanatoryumda çekildi. Zonguldak Limanı ve İstanbul’un 1940’larına ait pekçok mekan için ise Camialtı Tersanesi’nde gerçeğine uyun dekor bir şehir inşa edildi ve çekimler burada gerçekleştirildi

Kıvanç Tatlıtuğ, Yılmaz Erdoğan, Mert Fırat

KELEBEĞİN RÜYASI YAPIM NOTLARI:

Senaryo 7 yılda yazıldı.

Hazırlık, çekim ve montaj ile film 2 yılda tamamlandı.

Dekor, kostüm ve mekan uygulamaları için 4000’den fazla fotoğraf ve doküman toplandı.

5000 oyuncu ve 170 kişilik teknik ekip İstanbul’da 10, Zonguldak’ta 6 hafta çalışarak çekimleri 16 haftada tamamladı.

25.000 metre kumaş kullanılarak 6 ayda 18 farklı atölyede 5000’in üzerinde kostüm hazırlandı.

1941 yılının İstanbul ve Zonguldak limanları ile bina ve caddeleri aslına uygun olarak Camialtı Tersanesi’nde 30.000m2lik bir alana 1 yıl içinde yeniden inşa edilerek dekor bir şehir hazırlandı.

2005 yılından bu yana kapalı olan Heybeliada Sanatoryumu film için restore edildi. Tüm mobilya ve aksesuarlar dönem çizgileriyle yeniden üretildi.

Filmde 1920 – 1940 yapımı Cadillac, Desoto, Mercedes, Skoda, Ford, Dodge Brothers markalarında 30 adet klasik araç kullanıldı. Tüm kamyon, tramvay, kayık, otobüs, askeri jeep ve faytonlar ise yapıldı.

1940’larda kullanılan orjinal vagonlar filmin İstanbul’daki platosunda kullanılmak üzere Zonguldak’tan getirildi.

Filmin deniz sahnelerinde 1955 yılı yapımı Akdeniz Gemisi kullanıldı.


Hikayede yeralan her bir karakterin gerçek yaşam öyküsü için, yaşayan tanıkların da katkısı ile birer katalog oluşturuldu.

Tüm post prodüksiyonu için 60 kişilik bir ekibin çalıştığı filmin görsel ekibinin başında ise Avatar, Clash of the Titans, The Dark Knight ve Cloverfield gibi filmlerde görev alan bir ekip yer aldı.

Filmin mevsim geçişlerine özel efekt uygulamaları ile geniş kapsamlı yağmurlama ve karlama çalışmaları gerçekleştirildi.

Wirecam ve helikopter çekimleri yapıldı.

Tanıtım ve reklam çalışmaları için tüm görsel malzeme Los Angelas’ta tamamlandı. Teaser afiş, afiş ve fragman hazırlıkları burada yapıldı.




Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.