Öne Çıkanlar imam-hatip ortaokulları Reebokun reklam yüzü oldu Ahmet Şık Timur Avcı Murat Ateş

Ezel Akay geleceğin sinemacıları ile görüştü

Benzer kısa film yarışmalarından farklı olarak gençler tarafından nitelikli filmler üretilmesine destek olma hedefiyle, senaryo aşamasından üretim aşamasına kadar seçmeler, eğitimler ve maddi desteklerle gerçekleştirilen ve bir süre önce kazanan 10 projenin açıklandığı 17. “TÜRSAK Geleceğin Sineması”nda geleceğin sinemacıları yönetmen ve yapımcı Ezel Akay ile online olarak gerçekleştirilen “Geleceğin Sineması Senaryo Geliştirme Atölyesi”nde buluşarak senaryolarındaki eksikleri tartıştılar ve senaryolarının nasıl geliştirilebileceğine dair fikir alışverişinde bulundular.

Yönetmen Mahmut Fazıl Coşkun başkanlığında, TÜRSAK Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi, Yapımcı Bulut Reyhanoğlu, oyuncu Damla Sönmez, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özgü Yolcu ve Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Selçuk Yavuzkanat'tan oluşan ana jüri tarafından belirlenen 10 projenin sahipleri, filmlerinin çekim aşamasına geçmeden önce senaryolarını nasıl geliştirebileceklerine dair deneyimli yönetmen, senarist ve yapımcı Ezel Akay’dan eğitim alarak “Geleceğin Sinemacıları”ndan biri olma yönünde önemli bir adım daha attılar.

“SENARYONUZU ŞİMDİKİ ZAMANDA YAZIN”

Online olarak gerçekleştirilen atölyeye katılan Melih Önder, Nadir Kocakaya, Muhammed Günaydın, Doğan Belge, İrem Günen, Yiğit Armutoğlu, Feyzi Baran, Begüm Aksoy, Hakan Eyilik ve Ferit Göktaş, başarılı yönetmen Ezel Akay ile buluşma fırsatı bularak senaryo yazımıyla ilgili püf noktalarını öğrendiler.

Atölyede, genç senarist adaylarının genellikle senaryolarını geniş zamanda yazdıklarını belirten Ezel Akay, yeni sinemacı adaylarına senaryolarını “şimdiki zaman kipinde” yazmalarını önerdi. Şimdiki zamanda yazmanın, senaristin senaryoyu daha iyi görselleştirmesini ve senaristin aksiyonda aksayan noktaları görmesini sağladığını belirtti.

“KARAKTERLERİN DÜŞÜNCELERİNİ AKSİYONDA GÖSTERİN”

Senaryo yazımında yapılan en büyük hatalardan birinin, karakterin düşüncesini yazmak olduğunu belirten Ezel Akay, karakterin düşüncesinin hikâye akışında, aksiyonda gösterilmesi gerektiğini vurguladı.

“Annesini düşünerek dertli dertli oturan bir karakter” üzerinden örnekleme yapan Ezel Akay, izleyicinin ekranda dertli dertli oturan bir adam görebileceğini, ama karakterin “düşüncelerini okuyamayacağı için karakterin annesini düşündüğünü anlayamayacağını anlattı. Senaryoda karakterin düşüncesini yazmak yerine, bu düşünceyi belirten bir eylemin ya da öğenin senaryoya yazılması gerektiğini belirtti.

“GELECEKTE 17. YIL”

17 yıldır Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü ve Türkiye Sinema ve Audiovisuel Kültür Vakfı (TÜRSAK) iş birliğiyle gerçekleştirilen “TÜRSAK Geleceğin Sineması”nda hayata geçen filmler, bugüne dek ulusal ve uluslararası birçok film festivalinde gösterildi, dereceye girdi ve ödüllendirildi. Bu sene de finale kalan 19 eser arasından desteğe hak kazanan 10 projeye Türkiye Sinema ve Audiovisuel Kültür Vakfı (TÜRSAK) tarafından 6 bin TL maddi destek, post-prodüksiyon desteği ve danışmanlık hizmeti veriliyor.

Geleneksel olarak 17 yıldır başarıyla gerçekleştirilen “TÜRSAK Geleceğin Sineması” bir yandan Türk sinemasının geleceğine giden yolu aydınlatırken bir yandan da akademik başarıları ve gelecekteki kariyerleri için film yapması gereken öğrencileri daha iyi projeler hayal edebilmeleri konusunda motive etmeye devam edecek.

Yarışmayla ilgili ayrıntılı bilgiler ve güncel duyurular yarışmanın web sitesinden ve TÜRSAK Vakfı'nın sosyal medya hesaplarından takip edilebilir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.